ورق استیل 316

ورق استیل 316

ورق 316 استیل یکی دیگر از محصولات موجود در فولاد هفت ویژن می باشد که در زمره پر مصرف ترین ورق های آلیاژی قرار گرفته است و در اشکال مختلفی مانند ورق و شاخه های لوله استیلی به شما بزرگوارن عرضه می شود. از آنجایی که این محصول پرطرفدار در صنعت، کاربردهای بسیار زیادی در زمینه های بسیار مهم در سطح جهان دارد، تصمیم به معرفی آن به شما عزیزان گرفته ایم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

ورق استیل 316 چیست ؟

یکی دیگر از محصولاتی که تصمیم به معرفی آن به شما عزیزان داریم ورق 316 است که مانند دیگر ورق های آلیاژی از کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف برخوردار و یکی دیگر از پر مصرف ترین ورق استیل ها می باشد که از مقاومت و استقامت بسیار بالایی برخوردار است و در ساخت و تهیه ورق استیل 316 با کیفیت از مقادیر قابل توجهی کروم و نیکل استفاده شده است که به همین دلیل، ورق 316 قادر به استقامت در برابر خوردگی های شدید و زنگ زدگی در شرایط و محیط های سخت و مرطوب و دمای بالا می باشد.

کاربردهای ورق 316 استیل

همانطور که می دانید ورق های آلیاژی از محصولات پر مصرف در صنایع مختلف هستند، صنایعی که همواره با شنیدن نامشان، مخاطبین تصویر یک مکان با شرایط سخت و دمای بالا و مشقت های بسیار را به یاد می آورند و در حقیقت هم چنین است. مقاومت و استقامتی که ورق 316 در برابر خوردگی و زنگ زدن دارد باعث گردیده تا به نوعی مرد روزهای سخت باشد و از آن در تولید قطعاتی به کار رود که قرار است سنگین ترین مسئولیت ها را بر دوش داشته باشند مانند :

  • استفاده از ورق استیل 316 برای تولید منیفولد اگزوز ( اگزوزهای استیلی )
  • استفاده از ورق 316 برای تولید مبدل گرمایشی از نوع استیل
  • استفاده در تولید قطعات مختلف کوره های سنگین و نیمه سنگین
  • استفاده در تولید قطعات مختلف موتورهای جت
  • استفاده در تامین نیازهای تولید قطعات شیرهای صنعتی و غیر صنعتی استیل
  • استفاده در صنایع داروسازی و دارویی از ورق 316 استیل
  • استفاده از ورق استیل در تولید قطعات و امور عکاسی و تولید دوربین
  • استفاده در تولید ابزار آلات مورد نیاز در پردازش مواد شیمیایی
  • استفاده در تولید انواع مختلف محفظه های استیل
  • استفاده در تولید ابزارآلات و تجهیزات خمیر ساز و پردازش خمیر های مختلف
  • استفاده در تولید قطعات مربوط به صنعت کاغذ از ورق استیل 316
  • استفاده در صنعت نساجی ( ساخت تجهیزات و ابزارآلات صنعت نساجی )
  • استفاده در صنایع دریایی ( سطحی و زیر سطحی )
بیشتر بخوانید
ورق فولادی A36

آیا از ویژگی های ورق استیل 316 با خبر هستید ؟

مهمترین دلایل در استفاده از انواع ورق های آلیاژی در صنایع بسیار مهم، ویژگی هایی است که نوع از ورق ها در خود دارند. ویژگی هایی که باعث میشود تا صنعتگران و مهندسی با خیال راحت بتوانند از آنها در شرایط سخت محیطی و کاری استفاده کرده و به این محصولات منحصر بفرد اعتماد نمایند. در رابطه با ویژگی های ورق 316 جهت آشنایی هرچه بهتر شما عزیزان با این محصول کاربردی به موارد ذیل به صورت مختصر می پردازیم :

ورق استیل 316 دارای استقامت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی بوده و ورقی ضد زنگ محسوب می گردد.

استفاده از این ورق در دماهای بسیار بالا و محیط های گرم به دلیل استقامت بسیار زیاد آن در برابر گرما و میزان دمای بالا

میزان انعطاف پذیری و جوش پذیری بالا که باعث شده است برای جوش کاری بسیار مناسب باشد

ورق 316 ضد زنگ و خصوصیات آن

یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین ورق های استیلی ، ورق 316 است که در محیط های دارای شرایط کلریدی می تواند استفامت بسیار زیادی از خود نشان دهد و کاملا در برابر فرمیک – اسید سولفوریک – هیدروکلریک و تاتاریک مقاوم بوده و استقامت بسیار مناسبی از خود در این شرایط نشان می دهد و به این دلیل که در برابر آب نیز مقاومت بسیار زیادی دارد در صنایع دریایی و زیر دریایی نیز یکی از گزینه های پر مصرف می باشد که توسط صنایع و مصارف نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما استفاده از ورق استیل 316 در آب های دریایی گرم کمتر استفاده می شود و یا حتی می توان گفت استفاده کردن از آن در دریاهایی با آب گرم مناسب نمی باشد زیرا طبق تجربه و تست های مختلفی که در این رابطه انجام شده در برخی موارد استفاده از این ورق در آب های گرم دریایی دچار لایه ی نازکی از زنگ زده گی شده است که کمی به رنگ قهوه ای متمایل بوده و همین امر باعث گشسته تا ورق 316 مناسب استفاده در آب های گرم و عمیق دریایی نباشد.

بیشتر بخوانید
ورق A283

استقامت ورق 316 در برابر گرما چقدر است ؟

عدم استفاده از ورق استیل 316 در آبهای گرم دریایی به این دلیل نمی باشد که این ورق دارای ضعف استقامتی در برابر دما است، یکی از مهمترین ویژگی های ورق 316 استقامتی است که در برابر اعمال دما تا 925 درجه سانتی گراد است که در صورت اعمل پی در پی و متداوم نیز قادر به استقامت در برابر دمایی تا 880 درجه سانتی گراد می باشد.

آشنایی با ویژگی های مهم ورق 316 ضد زنگ استیل

ورق استیل 316 دارای ویژگی های بسیار زیادی است که سبب شده روزانه درخواستهای زیادی از طرف خریداران عزیز به شرکت فولاد هفت ویژن جهت تهیه و خرید این ورق ارسال و ثبت شود. برای آگاهی و آشنایی شما عزیزان با ویژگی ها مهم ورق 316 نکاتی را به اختصار و اما در حد کفایت آماده نمودیم :

ورق ۳۱۶ دارای توان جوش پذیری بسیار منحصر بفردی است که با تمامی روش های استاندارد و معمول هماهنگ و سازگار است قابل ذکر است که تمامی قسمت های ثقیلی جوش داده شده در سطح این ورق پس از اتمام جوشکاری جهت بالا بردن استقامت در برابر زنگ زدگی نیاز دارند تا دوباره جوش کاری شوند و این نکته ای بسیار مهم است که باید شما عزیزان همواره مورد توجه قرار دهید .          

یکی دیگر از مزایای ورق 316 استیل داشتن مقاومت و استقامت بسیار بالایی است که در تمامی محیط های دارای جو و شرایط خورندگی مانند آب دریا است که به همین دلیل در صنایع نظامی دریایی بسیار کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید
ورق دورستات

پاسخ به سوالات شما در رابطه با ورق استیل 316

فولاد هفت ویژن در جهت تامین تمامی نیازهای شما عزیزان در رابطه با انواع ورق های فولادی و آلیاژی اقدام به تشکیل تیمی زبده برای ارائه مشاوره و تشخیص نیاز و پاسخ دهی به شما عزیزان نموده که در صورت نیاز به دریافت هر گونه سوالی و نیاز به مشورت با متخصصین این زمینه می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل نموده و با مشاورین فولاد هفت ویژن به صورت مستقیم و کاملا رایگان ارتباط برقرار کرده و دریافت مشاوره نمایید.

خرید ورق استیل ( ورق 316 استیل )

بهترین قیمت به علاوه بهترین کیفیت ورق استیل 316 را فقط مجموعه بزرگ فولاد هفت ویژن که یکی از معتبرترین نام ها در عرصه ی واردات و توزیع تمامی ورق های آلیاژی و فولادی است می تواند به شما عزیزان ارائه نماید، این تنها یک ادعا نیست بلکه کافی است تا به وبسایت فولاد هفت ویژن مراجعه نموده و پس از انتخاب محصول از طریق مشاورین و پرسنل بخش فروش اقدام به دریافت اطلاعات قیمتی نمایید. انواع ورق فولادی و ورق استیل را می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت آنلاین از طریق وبسایت فولاد هفت ویژن خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

در این مقاله، قصد داریم به شما راهنمایی کاملی برای خرید میلگرد استیل 310 با بهترین قیمت ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، شما با ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول آشنا خواهید شد.

آخرین مطالب

محاسبه خاموت و طول آن

محاسبه خاموت و طول آن

در دنیای پیچیده و دقیق مهندسی، داشتن ابزارهای دقیق برای محاسبات، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از

تماس با ما