میلگرد فولادی MO40

میلگرد فولادی MO40

یکی از انواع میلگرد های فولادی ، میلگرد فولادی MO40 می باشد. یک میلگرد با آلیاژ بسیار قوی و مقاوم که در برخی استانداردها و با نام‌های تجاری مختلف هم اکنون در بازار  موجود و شناخته می‌شود. میلگرد MO40 به صورت ریخته‌گری پیوسته به شکل مقاطع مختلف مانند تختال، شمشه یا شمشال تولید می گردد. برای تولید این میلگرد از شمشه‌های فولادی با جنس MO40 استفاده می‌شود. به این صورت که شمشه‌ها از طریق مراحل تولیدی نورد گرم به قطرهای مختلف در آمده و برای تولید این محصول آماده می‌شوند.

مراحل تولید میلگرد MO40

 فرآیند ذوب و تهیه این آلیاژ که در کوره‌های قوس الکتریکی و شیوه و روش های القایی انجام می‌شود از نکات و مراحل مختلفی برخوردار است و نکات مهمی نیز این این رابطه وجود دارد. در همین زمینه یکی از نکات خیلی مهم در ذوب شفت های  MO40، مراحل مربوط به انجام عملیات کامل سرباره گیری است که از مهمترین مراحل تولید میلگرد MO40 محسوب می گردد. به دلیل میزان توجه و حساسیت بالایی که در این مراحل و با در نظر گرفتن نکات ممهم در طی تولید این محصول، میلگردهای MO40 با شاخصه کیفیت بالا شناخته می‌شوند.

ویژگی های مهم این نوع میلگرد فولادی

میلگرد فولادی MO40  دارای ویژگی‌های منحصربفرد مختص به خود می باشد که برای مثال می توان به  میزان هدایت حرارتی بالا، قابلیت شکل‌پذیری مناسب و استحام و دوام بسیار خوب این محصول اشاره کرد. در فرایند تولید و بهینه سازی این میلگرد MO40 با افزودن مقادیر خاصی از عناصر مختلف آلیاژی، به ویژه عنصر کروم و مولیبدن، شفت MO40 تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید
میلگرد A36

میزان استحکام میلگرد فولادی MO40

میلگرد MO40 نسبت به دیگر میلگردهای فولادهای معمولی دارای میزان استحکام تسلیم و استحکام کششی بسیار بالاتری است. در فرایند تولید این محصول به دلیل اضافه شدن مولیبدن به فولاد، تردی ناشی از مقادیر بالای کروم موجود در این آلیاژ حذف شده و در عوض آن میزان سختی و مقاومت بسیار بالاتری در برابر ضربه ایجاد شده است. از مشخصات بارز میلگردهای MO40  می‌توان به میزان مقاومت تنش تسلیم و استحکام کششی بالا، مقدار شکل‌پذیری و دوام بالای این محصول بسیر کاربردی اشاره نمود.

انواع مختلف میلگرد MO40 موجود در بازار

مجموعه های معتبر و بزرگ فعال در واردات و فروش این محصولات فولادی، بر خلاف مجموعه های کوچکتر، همواره دارای موجودی بالایی از بهترین و با کیفیت ترین انواع میلگردهای فولادی MO40 می باشند. فولاد هفت ویژن نیز یکی از شناخته شده ترین مجموعه هایی است که به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به واردات انواع محصولات آلیاژی و فولادی و آهنی به داخل کشور می نمایند و در رابطه با انواع این محصول نیز، در حال حاضر میلگرد MO40 در انواع ذیل با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت  را آماده برای عرضه به شما عزیزان دارد :

از انواع مختلف این محصول جمله:

  • میلگرد MO40 : تحت استاندارد آمریکا AISI که با نام میلگرد 4140 شناخته شود
  • میلگرد فولادی : MO40 از نوع VCL140 تولید شده در اتریش
  • میلگرد فولادی CM5: تحت استاندارد پولدی
  • میلگرد های MO40 از نوع فولاد 709 : شناخته شده در استاندارد  ASSAB

کاربردهای میلگرد MO40

این محصول در واقع به عنوان یکی از اصلی ترین انواع میلگرد فولادی در صنعت ساختمان سازی شناخته می شود، اما به جدای استفاده و مصارفی که از این محصول در صنعت ساختمان سازی می گردد، در زمینه های صنعتی دیگری نیز به صورت وسیع مورد استفاده می باشد که از انواع آن می توان به :

بیشتر بخوانید
 میلگرد فولادی SPK

استفاده از میلگرد MO40 در ساخت دستگاه‌های سنگ شکن

 برای ساخت اجزای مختلف و حساس دستگاه‌های سنگ شکن از این محصول به صورت گسترده استفاده می‌شود. این فولاد با کیفیت با داشتن قابلیت تحمل ضربات و سختی بسیار بالا، جهت مقابله با بارهای سنگین و فشارهای ضربه‌ای بسیار مناسب است.

استفاده از این محصول در ساخت غلطک‌های صنایع سیمان و فولاد

 استفاده از میلگرد MO40 در صنایع سیمان و فولاد نیز مرسوم می باشد. غلطک‌ها برای فرایندهای اعمال فشار در حرارت بالا استفاده می‌گردند. این میلگرد به عنوان مواد اولیه ساخت این غلطک ها بنا به میزان مقاومت و دوام بالایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از میلگرد MO40 در ساخت شاتون و چرخ دنده در صنعت خودرو سازی

از میلگردهای MO40 برای ساخت شاتون (شاخه‌های اتصال مکانیکی) و چرخ دنده (قطعاتی که حرکت و انتقال نیرو را بر عهده دارند) استفاده می‌شود. این فولاد به دلیل خواص مکانیکی برتر و مقاومت بالا، برای صنایع سنگین و در برابر خستگی مناسب است

استفاده در ساخت محورها و دنده فرمان در صنعت خودروسازی

استفاده از میلگرد MO40 در تولید محورها و دنده‌های فرمان در صنعت خودروسازی مورد استفاده همیشگی و وسیع قرار دارد. این قطعات مهم در خودروها نیاز به ساخت و تهیه از متریال بسیار مقاومی مانند این میلگرد با دوام دارند.

عناصر آلیاژی میلگرد فولادی MO40

ترکیبات شیمیایی این میلگرد فولادی نیز با هدف رسیدن به بهترین و مقاوم ترین سطح کیفی همواره تغییرات رو بهبودی را تجربه نموده است، هم اکنون این میلگرد فولادی در انواع کاربردی و دارای مقاومت بالا، با عناصر تشکیل دهنده زیر موجود می باشد :

  • فسفر (Phosphorus): 0.02٪
  • سیلیسیم (Silicon): 0.1٪ تا 0.4٪  
  • کربن (Carbon): 0.38٪ تا 0.45٪
  • کروم (Chromium): 0.9٪ تا 1.2٪
  • گوگرد (Sulfur): 0.03٪
  • مولیبدن (Molybdenum): 0.15٪ تا 0.3٪
  • منگنز (Manganese): 0.6٪ تا 0.9٪
بیشتر بخوانید
میلگرد st52؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

آشنایی با خواص مکانیکی میلگرد MO40

خواص مکانیکی بدست آمده از ترکیبات شیمیایی است، با تغییر مقادیر عناصر مختلف در آلیاژ این میلگرد فولادی، خواص مکانیکی زیر در این محصول پر مصرف بدست آمده است :

  • مقاومت به کشش (Tensile Strength): حداقل 690 مگاپاسکال
  • استحکام پایداری (Yield Strength): حداقل 550 مگاپاسکال
  • تغییر شکل برشی (Elongation): حداقل 17٪
  • تغییر شکل در آزمون ضربه (Impact Toughness): حداقل 40 ژول

خرید بهترین نوع میلگرد MO40 در بازار تهران

همانطور که مستحضر هستید، همواره مناسب ترین و بهترین کالا با توجه به شرایط کاربری و نیازهای شما عزیزان است که سنجیده می شود. در رابطه با خرید بهترین نوع و با کیفیت ترین نوع میلگرد MO40 نیز، کافی است در صورت تمایل با کارشناسان ما در مجموعه بزرگ فولاد هفت ویژن از طریق شماره های موجود در وبسایت رسمی ما تماس گرفته و توسط راهنمایی ها و کارشناسی های زبده ترین متخصصین حاضر در مجموعه بهترین نوع این محصول را با مناسبترین قیمت تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

در این مقاله، قصد داریم به شما راهنمایی کاملی برای خرید میلگرد استیل 310 با بهترین قیمت ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، شما با ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول آشنا خواهید شد.

آخرین مطالب

محاسبه خاموت و طول آن

محاسبه خاموت و طول آن

در دنیای پیچیده و دقیق مهندسی، داشتن ابزارهای دقیق برای محاسبات، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از

تماس با ما