میلگرد فولادی SPK

 میلگرد فولادی SPK

یکی دیگر از محصولات پر مصرف بین میلگردهای فولادی، میلگرد فولادی SPK می باشد. این محصول فولادی نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات مشابه فولادی برای اولین بار در کشور های سوئد و آلمان و توسط شرکت های صنعت فولاد ساخته و پرداخته شد. میلگرد فولادی special k که به طور مخفف با نام میلگرد SPK در بازار و صنایع مختلف نامیده می شود، یکی از آلیاژ های فولادی سردکار محسوب می شود. میلگرد k100 که نام دیگر میلگرد فولادی SPK می باشد، هم اکنون توسط مجموعه بزرگ فولاد هفت ویژن به صورت مستقیم و با بهترین کیفیت وارد کشور می گردد.

میلگرد SPK

میلگرد فولادی SPK در دسته بندی فولادهای نورد سرد قرار دارد. میلگرد های فولادی SPK از انواع فولادهایی می باشند که از مقدار بسیار بالای کربن برخوردار می باشند. مقدار کربن موجود در این میلگرد بیش از دوازده درصد را نشان میدهد. به همین دلیل است که به پرمصرف ترین مشتقات فولادی سرد در بین صنایع ایران و جهان تبدیل شده. این نمونه از میلگرد دارای بهترین میزان آنیل کاری است و این قابلیت بسیار عالی همانطور که عرض کردیم به دلیل 12 درصد عنصر کروم  موجود در آلیاژ سازنده این محصول می باشد که در کنار دمای آنیل کاری ای بین 800 تا 1050 درجه سانتی گرادی اش، پکیج کاملی از ویژگی های مناسب را عرضه می نماید.

بهترین نوع میلگرد فولادی SPK

یکی از انواع محصولات فولادی که در بازار داخلی ایران به شکل وارداتی حضور دارد، میلگرد SPK می باشد که برای عرضه در بازار و استفاده صنایع مختلف نیاز به وارد کردن آن توسط شرکت های وارداتی مشغول در این زمینه است. شرکت های مختلف زیادی اکنون این محصول را به داخل کشور عزیزان وارد می نمایند که اکثرا با در نظر گرفتن اولویت سود بیشتر خود، معمولا انواع با کیفیت این میلگرد را عرضه نمی  نمایند. لذا مجموعه فولاد هفت ویژن با درک نیاز و تقاضای بازار به استفاده از محصولی با کیفیت، اقدام به واردات میلگرد فولادی SPK به صورت مستقیم از سازنده گان بزرگ آلمانی و چینی که تولید کنندگان بهترین نوع این میلگرد می باشند، نموده و با قیمت و کیفیت بالا در حال عرضه به عزیزان در بازار می باشد.

بیشتر بخوانید
میلگرد ck45؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

زمینه های مصرفی میلگرد SPK

میلگرد فولادی SPK
میلگرد فولادی SPK

محصولات فولادی با توجه به ویژگی هایی که دارا می باشند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از ویژگی های بسیار مهم این نوع میلگرد که در حقیقت یکی از عوامل مهم استفاده از آن می باشد، میزان بالای تحملی است که در مقابل انواع فشارها و سایش ها از خود نشان می دهد و همچنین استحکامی است که این محصول در هنگام بهره گیری در دماهای بالا در برابر تغییر شکل داراست. تمامی این ویژگی ها باعث شده تا در زمینه های حساس و مختلفی مورد استفاده قرار گیرد که برای مثال می توانیم به موارد ذیل جهت معرفی کاربرد میلگرد فولادی SPK اشاره نماییم :

1) سنبه و ماتریس تجهیزات برشکاری

2) تولید و استفاده در قالب میخ

3) اکثر تجهیزت تراش کاری

4) پلیسه گیری با استفاده از میلگرد فولادی SPK

5) تجهیزات و وسایل برش فشار و تنش بالا

6) تجهیزات برش کاغذ

7) تجهیزات برش پلاستیک

8) قالب سازی

9) صنعت فولادگری

10) تیغه های برش

11) شاسی اتومبیل

12) صنایع سیمانی

13) خم کاری

14) تهیه غلتک های شکل دهی

15) صفحه دیسک

خواص مکانیکی میلگرد SPK

خواص مکانیکی یکی از مهمترین عوامل سنجش میلگرد فولادی SPK می باشد، این خواص و ویژگی های مکانیکی می باشند که نوع میلگرد را برای مصرف در صنایع مختلف و شرایط متفاوت تعیین می نمایند. هر یک از صنایع با توجه به نیاز و شرایط حاکم در محیط صنعتی و کارگاهی خود ، نیاز به استفاده از متریالی به عنوان مواد اولیه دارند، که قدرت تحمل شرایط و تامین نیازهایشان را به خوبی داشته باشد. این محصول نیز از خواص مکانیکی بخصوصی برخودار است که در ادامه به برخی از این خصوصیات خواهیم پرداخت :

بیشتر بخوانید
میلگرد st52؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

مقاومت سایشی بسیار بالا در دمای پایین

حفظ سختی مورد نیاز در دماهای بسیار زیاد

داشتن توجیه اقتصادی برای استفاده از میلگرد فولادی SPK در دماهای پایین

افزایش خواص مکانیکی میلگرد spk

یکی از معایت موجود در میلگرد فولادی SPK ، احتمال ترک خوردگی در جوشکری دماهای نامناسب است. برای بهبود خواص مکانیکی و رفع معایب این نوع میلگرد در صنایع مختلف شیوه های اجرایی مناسبی وجود دارد. برای مثال می توانیم از روش های افزایش خواص مکانیکی زیر برای این محصول نام ببریم :

  • انجام عملیات سخت کاری
  • انجام و اعمال عملیات آنیل حرارتی
  • افزایش خواص مکانیکی میلگرد فولادی SPK با انجام عملیات ساچمه زنی

عملیات آنیل برای میلگرد فولادی SPK

قبل از ورود این محصول فولادی به مرحله ماشین و سخت کاری، می بایست جهت افزایش خواص مکانیکی آن عملیات آنیل حرارتی ، درست بعد از اتمام عملیات نورد روی این نوع میلگرد فولادی انجام شود.

عملیات سخت کاری فولاد SPK برای افزایش خواص مکانیکی

یکی دیگر از روشهایی که برای افزایش خواص مکانیکی میلگرد فولادی SPK انجام می شود عملیات سخت کاری است. این عملیات که از چند مرحله مختلف تشکیل شده است از گرم کردن فولاد تا دمای 815 درجه سانتی گراد شروع می گردد زیرا این نوع از میلگرد فولادی در برابر اعمال حرارت با دمای غیر منظم و با سرعت، بسیار آسیب پذیر و حساس می باشد. در صورت اعمال حرارت با شیب سریع افزایشی سریعا دچار ترک خوردگی می شود. لذا با توجه به این مساله به آرامی و در چند مرحله گرم می گردد :

  • میلگرد فولادی SPK در حمام نمک مذاب تا میزان 960 درجه سانتی گراد گرم می گردد
  • این محصول به کوره ای با دمای 980 درجه منتقل و تحت اتمسفر کاملا کنترل شده، گرم شده و حرارت داده می شود
  • بعد از اتمام و پایان کلیه عملیات های آستنیته بر میلگرد فولادی SPK ، در روغن کوئنچ گردیده و سختی فولاد تا این مرحله تا میزان 65 آر سی (RC) افزایش یافته است.
  • آخرین مرحله تمپر فولاد می باشد ، که با هدف ایجاد میکروساختار مارتنزیت پخت شده صورت می پذیرد.
بیشتر بخوانید
میلگرد A36

افزایش خواص مکانیکی با عملیات ساچمه زنی

ساچمه زنی با هدف افزایش خواص مکانیکی، عمر و میزان خستگی فلزات را تا مقدار و درجه بسیار بالایی افزایش می دهد. مرحله ای کاملا فیزیکی است که با اعمال بر میلگرد فولادی SPK میزان استحکام کششی این فولاد را افزایش داده و نهایتا باعث می شود میلگرد از چقرمگی و شرایط سایشی مناسبی برخودار گردد و به لطف انجام تمامی این مراحل است که افزایش خواص مکایکی میلگرد به بهترین شکل انجام گردیده و برای استفاده درصنایع مختلف آماده و بهینه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

در این مقاله، قصد داریم به شما راهنمایی کاملی برای خرید میلگرد استیل 310 با بهترین قیمت ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، شما با ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول آشنا خواهید شد.

آخرین مطالب

محاسبه خاموت و طول آن

محاسبه خاموت و طول آن

در دنیای پیچیده و دقیق مهندسی، داشتن ابزارهای دقیق برای محاسبات، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از

تماس با ما