لوله آتشخوار

لوله آتشخوار یک لوله بدون درز برای اعمال فشار در دماهای بالاتر است که ‌نام دیگر آن لوله دیگ بخارا بوده که با استاندارد DIN 17175  در سطح بازار مشخص می شود. 

مهم ترین استفاده از لوله های آتشخوار در سیستم های تبادل حرارتی است که انرژی از یک محیط به رسانه دیگر منتقل می شود.

این لوله ها از فولادهای کربنی کم آلیاژ ساخته شده اند که در برابر فشار و دمای بالا مقاوم هستند. از دیگر استفاده های مناسب آن برای دستگاه های که نیاز به انرژی گرمایی بالایی دارند مانند: دیگ بخار، بخاری، کوره، پیش گرم کن، مبدل می باشد. 

مشخصات لوله آتشخوار 

DIN 17175 مشخصات و استاندارد اصلی یک لوله فولادی بدون درز مقاوم در برابر حرارت است. این لوله فولادی با آلیاژی درجه 13CrMo44 یک لوله گرمایشی است که برای دیگ های فشار کم و متوسط ​​استفاده می شود. این محصولات ها فشار کاری معمولاً بیش از 5.88 مگاپاسکال نیست و دمای کار کمتر از 450 درجه سانتیگراد است. افزودن عنصر Ni و Cr  در تولید این لوله ها باعث می شود تا عملکرد مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی آن ها بالا رفته که برای لوله های گرمایش سطحی، اکونومایزرهای زغال سنگ، سوپرهیترها، ریهیترها، لوله های صنعت پتروشیمی و غیره در بویلرهای فشار قوی (فشار کاری) استفاده شود. به طور کلی بیش از 9.8 مگاپاسکال و دمای کار بین 450 تا 650 درجه سانتیگراد است.

لوله های فولادی بدون درز DIN 17175 برای دماهای بالا مناسب است. لوله‌های فولادی DIN 17175 St35.8 به فولادهایی اطلاق می‌شوند که در دمای بالاتر، تا 6 00 درجه و حتی تحت بار طولانی‌مدت، خواص مکانیکی خوبی دارند. این لوله ها در بازار به فولادهای مقاوم در برابر حرارت نامیده می شوند.

بیشتر بخوانید
پروفیل آلومینیومی 

این لوله ها در ناحیه قطر بیرونی از 21.3 تا 660 میلی متر و ضخامت دیواره تا 100 میلی متر نورد گرم می شوند. در  حالی که در ناحیه قطر بیرونی از 10.2 تا 108 به صورت نورد سرد کشیده می شوند و ضخامت دیواره تا 108 میلی متر می رسد. 

برخی از ویژگی های لوله های آتشخوا عبارتند از: • مقاومت در برابر خوردگی تنشی • استحکام کششی بالا • جوش پذیری خوب • چقرمگی • دوام بالا • مقاومت در برابر سوراخ شدن مشخصات …

ترکیب شیمیایی لوله آتشخوار

 DIN 17175 ST45.8

C Mn Si P S

0.21 حداکثر 0.40-1.20 0.10-0.35 0.030 حداکثر 0.030 حداکثر

خواص مکانیکی لوله های DIN 17175 ST45.8

استحکام کششی (MPa) حداقل استحکام تسلیم 0.2% اثبات (MPa) دقیقه طول کشیدگی (% در 50 میلی متر) دقیقه

410-530 255 21

استاندارد های لوله آتشخوار

 لوله های فولادی بدون درز کاربرد زیادی در سطح صنایع مختلف دارند. لوله آتشخوار یک لوله بدون درز با مقاومت بالا است. از این لوله ها می توان برای ساخت دیگ های بخار، لوله ها، مخازن تحت فشار و ابزارهایی که در دمای تا 600 درجه سانتی گراد و در دمای بالا کار می کنند، استفاده کرد.

تاریخچه لوله آتشخوار بدون درز DIN 17175-79

استاندارد لوله آتشخوار اولین بار در سال 1959 منتشر شد و از آن زمان تاکنون چندین بار مورد بازنگری قرار گرفته است. این الزامات فنی برای ساخت لوله های بدون درز سبب تولید فولادهای مقاوم در برابر حرارت برای دماهای بالا می‌شود. این الزامات شمال ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی، تحمل ابعادی، و روش های آزمایش و غیره هستند.

بیشتر بخوانید
لوله استیل مانیسمان (بدون درز)

DIN 17175 یک استاندارد برای لوله های بدون درز گرمایشی است که برای تولید در ساخت بویلرها، خطوط لوله و سایر مخازن تحت فشار که در معرض دما و فشار بالا هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله ها معمولا در صنایع مختلف از جمله تولید برق، پتروشیمی و صنایع شیمیایی استفاده می شوند.

به طور کلی، DIN 17175 یک استاندارد مهم برای لوله های فولادی بدون درز است که در کاربردهای فشار و دمای بالا استفاده می شود و مشخصات فنی و الزامات کیفی را برای فولادهای مقاوم در برابر حرارت مورد استفاده در بویلرها و مبدل های حرارتی ارائه می دهد.

چرا از لوله های آتشخوار استفاده می‌شود؟ 

لوله های فولادی بدون درز DIN 17175 در صنایع تبادل حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله فولادی آلیاژی DIN 17175 دارای مقاومت و خواص مختلفی است و طبقه بندی های زیادی دارد.

لوله فولادی آلیاژی DIN 17175  یک لوله گرمایشی است و طبقه بندی های زیادی دارد. در این ایران لوله های فولادی گرمایشی  DIN 17175 ST35.8، DIN 17175 ST45.8 و 10CrMo910 تولید می‌شود.

لوله های DIN 17175 ST35.8 به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در مقابل حرارت دارد، از لوله های بسیار مورد تقاضا در زمینه صنعتی هستند. زیرا این لوله ها دارای مقاومت دمایی بالایی هستند و می توانند فشار بالا را تحمل کنند. شرکت ما لوله های بدون درز فولاد کربنی DIN 17175 ST35.8 را از مواد خام 100٪ خالص تولید با شکل، اندازه، ضخامت مورد نیاز مشتری را تولید می‌کند

کاربرد لوله های آتشخوار 

لوله فولادی آلیاژی DIN 17175 یک لوله فولادی بدون درز با مقاومت بالای حرارتی و خوردگی است. این لوله شامل طبقه بندی هاب خاصی می‌شود. انواع مختلف لوله های DIN 17175 ST35.8 عبارتند از: نورد سرد، سرد کشیده، بدون درز، پولیش، انتهای اریب، لوله دیگ بخار، سوپرهیتر و بسیاری دیگر. . .

بیشتر بخوانید
نبشی آهنی

مهم ترین استفاده این نوع لوله در نصب دیگ بخار، ساخت مخزن و کارهای لوله کشی فشار قوی است.زیرا می توانند به راحتی در شرایط کاری دمای بالا و فشار بالا مقاومت کنند. صنایع مختلف دیگری که لوله ها ارزش قابل توجهی دارند عبارتند از: صنایع الکترونیک، صنایع شیمیایی، صنایع صابون سازی، صنایع هوافضا، صنایع غذایی، صنایع قند، صنایع فولاد و غیره.

سخن پایانی 

لوله آتشخوار بدون درز DIN 17175 به طور گسترده در دستگاه های تبادل حرارت استفاده می شود. لوله های تحت استاندارد DIN 17175 از جنس کربن و فولاد کم آلیاژ بوده که در برابر بارهای تحت فشار و دماهای بالا مقاوم هستند. آنها برای ساخت دستگاه های مهندسی قدرت مانند: دیگهای بخار، کویل های گرمایش، اجاق گاز، بخاری، لوله های مبدل حرارتی استفاده می شوند. لوله های فولادی بدون درز DIN 17175 برای تاسیسات دیگ بخار، خطوط لوله فشار قوی و ساخت مخازن و ماشین آلات ویژه برای دستگاه های با دمای بالا و فشار بالا (بالای 450 درجه حرارت بالا) استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

در این مقاله، قصد داریم به شما راهنمایی کاملی برای خرید میلگرد استیل 310 با بهترین قیمت ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، شما با ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول آشنا خواهید شد.

آخرین مطالب

محاسبه خاموت و طول آن

محاسبه خاموت و طول آن

در دنیای پیچیده و دقیق مهندسی، داشتن ابزارهای دقیق برای محاسبات، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از

تماس با ما