لوله استیل دکوراتیو

لوله استیل دکوراتیو یک فولاد ضد زنگ آستنیتی بوده که از 18 تا 20 درصد کروم تشکیل شده است. این محصول به دلیل ترکیبات خاصی که که داشته آن را بسیار مقاوم در برابر خوردگی و مناسب برای انواع مقاصد صنعتی و مسکونی کرده است. علاوه بر این، محتوای کروم آن تضمین می کند که می تواند در برابر دماهای شدید و استفاده مکرر مقاومت کند.

ویژگی های لوله استیل دکوراتیو

لوله استیل دکوراتیو  نسخه اصیل تر و مقاوم تر از فولاد ضد زنگ است. آلیاژ آن ترکیب خاص تری از هر نمونه اولیه دیگر فولادهای ضد زنگ مانند فولاد ضد زنگ 18/80، فولاد 304 و غیره دارد. در واقع، این نسخه از فولاد ضد زنگ دارای 17٪ محتوای کروم است که مقاومت بالای آن در برابر زنگ زدگی، مقدار 10 تا 12.5٪ نیکل که استحکام و پایداری آن 0.02٪ کربن و 2 تا 3٪ مولیبدن آن را نشان می‌دهد . از دیگر ویژگی های ترکیبی ای ماده خاصیت غیر مغناطیسی بودن است. این ماده از خانواده فولاد ضد زنگ آستنیتی و مارتنزیتی است.

ویژگی های استیل دکوراتیو 

مشخصات کامل محصول و مواد مختلف؛

2. دقت ابعادی بالا، تا ± 0.1 میلی متر.

3. کیفیت سطح عالی و روشنایی خوب.

4. مقاومت در برابر خوردگی قوی، مقاومت کششی بالا و مقاومت در برابر خستگی.

5. ترکیب شیمیایی پایدار است، فولاد خالص است، و محتوای گنجاندن کم است.

6. بسته بندی خوب و قیمت مطلوب.

7. می توان آن را سفارشی کرد.

مشخصات اصلی لوله استیل  دکوراتیو 

لوله دکوراتیور به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و دوام عالی، انتخاب های محبوبی در صنایع مختلف است. آنها از یک ترکیب آلیاژ فولادی ساخته شده اند. وجود کروم و نیکلی که در تولید آن به کار رفته است، هم مقاومت مکانیکی و هم مقاومت در برابر خوردگی را فراهم می کند. به عنوان یک خریدار، در نظر گرفتن چندین پارامتر، مانند انواع فولاد ضد زنگ، اندازه لوله ها و کاربردهایی که در خدمت آنها هستند، ضروری است.

بیشتر بخوانید
لوله گالوانیزه

انواع لوله استیل دکوراتیور

انواع فولاد ضد زنگ: انواع مختلفی از فولاد ضد زنگ در سطح بازار وجود دارد. اما رایج ترین این لوله ها عبارتند از: الف. فولاد ضد زنگ 304: این نوع متداول ترین گرید مورد استفاده است که مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و اکسیداسیون دارد. 

برای صنایع غذایی و آشامیدنی، بهداشتی و صنایع پزشکی مناسب است.

ب فولاد ضد زنگ 304L: نسخه کم کربن 304، جوش پذیری بهبود یافته است و برای کاربردهایی که نیاز به جوشکاری گسترده دارند ایده آل است.

ج فولاد ضد زنگ 316: به دلیل افزودن مولیبدن مقاومت به خوردگی بالاتری ارائه می دهد و آن را برای محیط های دریایی، شیمیایی و تهاجمی مناسب می کند.

د فولاد ضد زنگ 316L: مشابه 304L، این گرید دارای محتوای کربن کم و جوش پذیری بهبود یافته، همراه با مقاومت در برابر خوردگی عالی است.

اندازه لوله استیل دکوراتیو

اندازه‌های لوله: لوله‌های فولادی ضد زنگ در اندازه‌ها، ابعاد و ضخامت‌های مختلفی هستند که بر اساس استانداردهایی مانند ASME، AISI یا ISO طبقه‌بندی می‌شوند. اندازه ها معمولاً از 1/8 اینچ تا 48 اینچ در قطر بیرونی متغیر است و ضخامت ها بسته به درجه فشار و کاربرد متفاوت است.

یک فولاد ضد زنگ کلاسیک 18٪ کروم، 8٪ نیکل آستنیتی است. این محصول همه منظوره با مقاومت در برابر خوردگی خوب است و برای کاربردهای متنوعی که به شکل پذیری و جوش پذیری خوب نیاز دارند، مناسب است. استاندارد 304/4301 را می توان با انواع پوشش های سطحی برای تولید لوله دکوراتیور متغییر کرد.

304/4301 یک فولاد ضد زنگ آستنیتی است که به خانواده فولاد ضد زنگ استاندارد CrNi تعلق دارد. DIN 1.4301 نوع اصلی با محتوای کربن و نیکل معمولی است.

بیشتر بخوانید
لوله گوشتدار

گریدهای استاندارد CrNi آستنیتی پرمصرف ترین گروه فولادهای ضد زنگ هستند. خواص مواد متعادل آنها آنها را برای ساخت بسیاری از محصولات مناسب می کند.

UNS S30400 یکی دیگر از انواع لوله ضد زنگ است که خواص خاصی دارد. این لوله در اشکال و ابعاد مختلفی موجود است. این محصول را با طیف گسترده ای از پوشش های کاربردی و زیبایی شناختی تولید کرد.

برنامه های کاربردی لوله استیل دکوراتیو

– لوازم خانگی و کالاهای مصرفی

-لوازم آشپزخانه

– روکش داخلی و خارجی، نرده ها و قاب پنجره ها

– تجهیزات صنایع غذایی و آشامیدنی

– مخازن ذخیره سازی

– فلنج و شیر

مهم ترین صنایع ای که از اوله استیل دکوراتیو استفاده می‌کنند

در صنایع شیمیایی

این فولادهای ضد زنگ به دلیل استحکام، قابلیت اطمینان و خواص عملیاتی در صنایع شیمیایی ضروری هستند. این مواد امکان دستیابی به توافقات سریع، پایدار و موثر را فراهم می کند.

در بخش پزشکی

استفاده از فولاد ضد زنگ 18/10 و AISI 304 مزایای بسیاری در بخش پزشکی دارد. در واقع، آنها را می توان برای تمام محصولاتی که برای استفاده در سالن های عمل در نظر گرفته شده است، استفاده کرد.

در صنایع غذایی

فولاد ضد زنگ AISI 304 و 18/10 نیز برای تماس مستقیم با مواد غذایی مناسب هستند. به علاوه زنگ نمی زنند و از تکثیر باکتری های موجود در غذا جلوگیری می کنند. بنابراین، این نسخه از فولاد ضد زنگ عمدتا در شغل های مانند رستوران یا هتل، استفاده می شود.

در بخش املاک و مستغلات

استفاده از AISI 316 به دلیل استحکام بسیار زیاد و جنبه تزئینی ظریف آن، جایگزین مناسبی برای استفاده در عناصر ساختمانی، به ویژه نرده ها، ایوان ها و غیره است. از طرفی این استیل ضد زنگ به دلیل مقاوم بودن در برابر رطوبت، اسیدیته و زنگ زدگی برای مصارف خارجی نیز قابل استفاده است. از این نظر، فولاد 316 برای موانع استخر، سازه های ساحلی و غیره ایده آل است.

بیشتر بخوانید
لوله آتشخوار

در زمینه تجاری

ظرافتی که لوله های دکوراتیو دارد باعث شده تا به عنوان یک محصول تجاری در بسیار از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده عمدتاً برای ساخت ویترین یخچالی، نمایشگر و غیره استفاده می شود. علاوه بر این، طراحی جذابی را به تجهیزات ارائه می دهد و سودآوری بهتری را تضمین می کند.

در زمینه صنعتی

استفاده از AISI 316 در زمینه صنعت ضروری است. این ماده برای ساخت اتصالات مواد غذایی، واشر، مهره، لوله های صنعتی، شیرآلات، کابل ها و … موثر است.

سخن پایانی 

لوله استیل دکوراتیو که با استاندار  AISI 304 نیز شناخته می شود، برای کاربرد های مختلفی در نظر گرفته شده است و به خوبی در برابر خوردگی مقاومت می کند. در حالت آنیل شده، فولاد ضد زنگ 304 غیر مغناطیسی است و در حالت سرد، خاصیت ضعیف مغناطیسی دارد. فولاد ضد زنگ 304 در هنگام جوشکاری کمتر مستعد دفع کروم کاربید است. این گرید از فولاد ضد زنگ 304 را می توان در صنایع شیمیایی و غذایی/غذایی و همچنین برای دستگاه های برودتی و ناودان های تخلیه استفاده کرد.

به لطف آلیاژهای مواد بسیار مقاوم، فولاد ضد زنگ 18/10 و AISI 304 مزایای بسیاری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. برای استفاده های روزمره و همچنین برای خدمات در یک آشپزخانه حرفه ای بسیار کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

در این مقاله، قصد داریم به شما راهنمایی کاملی برای خرید میلگرد استیل 310 با بهترین قیمت ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، شما با ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول آشنا خواهید شد.

آخرین مطالب

محاسبه خاموت و طول آن

محاسبه خاموت و طول آن

در دنیای پیچیده و دقیق مهندسی، داشتن ابزارهای دقیق برای محاسبات، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از

تماس با ما