ورق استیل 304

ورق استیل 304

ورق استیل 304 یکی از فولادهایی است که در دسته بندی آلیاژهای ضد زنگ قرار دارد که در سطح بازار تحت عنوان ورق ضد زنگ شناخته شده است. مانند دیگر ورق های هم گروه و هم دسته اش به آهن ربا جذب نشده و در برابر میدان مغناطیسی مقام و تاثیرناپذیراست. این نوع ورق در حقیقت نوع بهینه سازی شده و تغییر یافته ورق استیل 302 است که که با تغییر میزان و مقدار کروم و کربن موجود در عناصر سازنده بر پایه همان ورق 302 ساخته شده است که هر دو در دسته بندی گروه های ضد زنگ سری ورق های 300 قرار گرفته اند. ورق استیل 304  استنلس استیل در مقایسه با دیگر هم رده های خود از مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی برخوردار است که در کنار میزان شکل پذیری بالا، تبدیل به محصولی گردیده که در صنایع مختلف استفاده های بسیاری دارد و می توان گفت یکی از پر مصرف ترین ورق های سری 300 بازار می باشد.

ورق استیل 304 چیست ؟

این ورق استیل به دلیل از داشتن مقدار کربن بسیار بسیار پایین در بین عناصر سازنده اش، باعث شده تا در هنگام اجرای عملیات های جوشکاری مقدار رسوبات کاربید جوشکاری به پایین سطح برسد و در ادامه میزان حساسیت بین دانه ای ایجاد شده نیز به پایین ترین سطح ممکن کاهش پیدا نماید. یکی از عناصر اصلی در ورق استیل 304 کروم می باشد اما وجود این مقدار زیاد کروم باعث کاهش شکل پذیری و استحکام در این محصول نشده که دلیل این امر بسیار مهم نیز افزودن مقادیر معین و مشخصی از عناصر دیگر در کنار کروم برای تهیه این آلیاژ بسیار کاربردی می باشد که باعث بروز خواصی مانند: مقاومت بسیار بالا در برابر خورندگی، مقاومت در برابر اکسیده شدن و … گردیده و این در حالی است که امکان تغییر خواص با کاهش و ازدیاد میزان عناصر برای بهینه سازی ورق جهت صنایع مختلف نیز وجود دارد.

مهترین ویژگی های ورق استیل 304

یکی از مهمترین فاکتورها در صنایع، سرعت کار و سرعت در تولید محصول است که در ارتباط با استفاده از این محصول یکی از مهمترین ویژگی ها در همین ارتباط می باشد. می توان گفت که در تمامی موارد، کاربران این ورق در صنایع مختلف می توانند تنها لحظاتی کوتاه بعد از اعمال مراحل مختلف جوشکاری بر روی این ورق، از آن استفاده نمایند. و این ویژگی یکی از مهمترین تفاوت هایی است که در دیگر هم رده های این ورق استیل، برای نمونه ، در ورق استیل 304 وجود ندارد و بعد از اتمام جوشکاری برای اینکه بتوانند میزان مقاومت محصول در برابر خوردگی را حفظ نمایند ملزم به انجام مرحله مقاومتی ای به نام آنیل هستند. به لطف وجود چنین ویژگی ای در این ورق است که، باعث شده استفاده از این ورق در بدترین شرایط خورنده نیز تنها در اندک زمانی پس از تمام جوشکاری میسر باشد و در مقایسه با دیگر ورق های هم رده خود مانند L304 و 302 از میزان بسیار بالای استحکام تسلیم و سختی و کششی برخوردار است.

بیشتر بخوانید
ورق استیل 316

خواص فیزیکی ورق استیل 304

ورق استیل 304

همواره یکی از مهمترین نکات و عوامل در انتخاب و استفاده از ورق ها، خواص فیزیکی آنان می باشد که می توان در کاربرد آنها توسط صنایع مختلف بسیار تعیین کننده باشد. در این باره، به دلیل اینکه این محصول یکی از ورق های آستنیتی است و هیچ گونه تاثیری از میادین مغناطیسی نمیپذیرد در سطح بازار به عنوان یک ورق نگیر شناخته می گردد. این در حالی است که می بایست در هنگام خرید و استفاده از ورق استیل 304 توجه داشته باشید که در هنگام استفاده برای کار سرد امکان بروز مقدار بسیار ناچیزی خاصیت مغناطیسی در این آلیاژ وجود دارد. و یکی دیگر از عوامل و نکات در رابطه با انتخاب و تهیه و استفاده از این آلیاژ مقدار پایین ضریب هدایت این ورق می باشد که در مقایسه با مقدار موجود در دیگر ورق ها، تنها در حد یک چهارم دیگر فولادهای کربنی است. پس بسیار حائز اهمیت است که در هنگام انتخاب و استفاده از این ورق، به تمامی این نکات به صورت جدی توجه شود زیرا ممکن است در هنگام استفاده دچار مشکلات اساسی شده و کار به کلی معیوب شده و خراب گردد. برای مثال ضریب بسیار کم هدایتی در کنارمقدار انبساط حرارتی بالای این ورق در هنگام انجام جوشکاری می تواند به پیچ خوردگی و کج شدن کار ختم گردد.

میزان مقاومت و اکسیداسیون ورق استیل 304

در رابطه با میزان خوردگی های عمومی در این ورق استیل ، این محصول در محیط هایی با شرایط محیطی اکسید کنندگی نرمال و متوسط، دارای مقاومت خوبی است و مقاومت قابل قبولی را از خود نشان می دهد که به دلیل داشتن مقادیری بین 18 تا 20 درصدی عنصر کروم در بین عناصر سازنده ، این آلیاژ در برابر اسید سیتریک رقیق نیز از مقاومت خوبی برخوردار باشد .که این مقاومت در برابر اسیدهای مهاجم دیر مانند استیک اسید و اسیدهایی که احیاء کننده هستند، مانند اسید فسفریک نیز وجود دارد و این ورق در برابر این نوع از شرایط اسیدی نیز مقاومت خوبی را بروز می دهد.

بیشتر بخوانید
ورق استیل 321

عناصر و ویژگی های مهم ورق استیل 304

در ساخت و تهیه آلیاژ این ورق استیل از مقادیری بین 8 تا 12 درصد عنصر نیکل استفاده می شود که باعث می گردد این محصول میزان مقاومت بسیار بالایی در مقابل محیط هایی با میزان احیاء متوسط پیدا کند. اما ورق استیل 304 در مقابل شرایط و محیط های احیاکنندگی بیشتر مثل محلول های جوشان هیدروکلریک و سولفوریک اسید رقیق، مقاومتی نداشته و بسیار در مقابل این اسید های تهاجمی آسیب پذیر می باشند اما در رابطه با این مساله نیز یک استثنا وجود دارد که در محیط های دارای بسیار خورنده این ورق دچار خوردگی بین دانه ای در نقاطی که جوشکاری انجام شده و مناطقی که تحت تاثیر حرارت بوده است می گردد.

خوردگی بین دانه ای در ورق های استیل 304

خوردگی بین دانه ای در این محصول به دلیل رسوب کاربیدهای کروم در مرز دانه ها رخ می دهد اما شرایطی را برای ایجاد این خوردگی نیاز دارد که آنهم قرار گیری ورق در معرض دمای 427 تا 816 درجه سانتی گراد می باشد. در این صورت است که ورق استیل 304 دچار خوردگی بین دانه ای می گردند. قرار گیری این ورق در این شرایط باعث می شود تا آلیاژ بسیار حساس شده و دچار خوردگی بین دانه ای در برابر این محیط های بسیار تهاجمی گردد. و در این رابطه تنها راه جلوگیری از این تخریب و خوردگی این است که کربن موجود را کاهش داده تا زمان لازم برای تشکیل رسوب های مخرب و مهاجم افزایش پیدا کند و در این صورت است که اگر بلافاصله بعد از جوشکاری از ورق استفاده شده و در معرض محیط تهاجمی برای مدت زمان طولانی نگه داشته نشود، دیگر جایی برای نگرانی وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید
ورق استیل 309

دسته بندی طبق استاندارهای موجود

استاندارهایی برای دسته بندی این ورق استیل وجود دارد :

استاندارد  ASTM A240 دسته بندی ورق استیل 304: برای دسته بندی این محصول استانداردی از طرف انجمن تست مواد ایالات متحده امریکا تنظیم گردیده است که طبق این استاندارد تمام محصولات و مواد و آلیاژ هایی که در برابر خوردگی و حرارت مقاوم هستند در قالب دسته بندی های استری، شیت و پلیت برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که استاندارد اصلی برای تولید و ساخت مخازن تحت فشار بسیار بالا می باشد.

قیمت خرید ورق 304

عوامل تاثیر گذار اقتصادی مانند نرخ ارز یکی از مهمترین عوامل بر میزان قیمت این ورق می باشد که به همین دلیل امکان ارائه قیمت به صورت قیمتی دائم و همیشگی از طریق وبسایت نمی باشد، لذا با توجه به نیاز شما عزیزان، مجموعه معتبر و بزرگ فولاد هفت ویژن که یکی از بزرگترین مجموعه های وارد کننده و توزیع کننده انواع ورق های استیل و آلیاژی است برای رفاه حال شما عزیزان اقدام به ارائه کارشناسی های حرفه ای از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت نموده، کافی است تا از طریق شماره تماس های موجود در وبسایت فولاد هفت وِیژن با کارشناسان زبده ما ارتباط برقرار کرده و از قیمت های دقیق این محصول مطلع گردید. لازم است تا در هنگام استعلام قیمت مد نظر داشته باشید که میزان ضخامت و اندازه و کیفیت ورق استیل 304 بر میزان قیمت این محصول نیز ارتباط مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین محصولات

میلگرد استیل 310

میلگرد استیل 310؛ راهنمای خرید با بهترین قیمت

در این مقاله، قصد داریم به شما راهنمایی کاملی برای خرید میلگرد استیل 310 با بهترین قیمت ارائه دهیم. با مطالعه این مقاله، شما با ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول آشنا خواهید شد.

آخرین مطالب

محاسبه خاموت و طول آن

محاسبه خاموت و طول آن

در دنیای پیچیده و دقیق مهندسی، داشتن ابزارهای دقیق برای محاسبات، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از

تماس با ما